salju

MUTIARA KATA

Setiap orang berfikir mahu mengubah umat manusia dan dunia, tetapi hampir tak seorang pun berfikir bagaimana untuk mengubah dirinya sendiri.





Saturday, 9 May 2009

Jumpa lagi....

Salam pertemuan buat semua, terutama pembaca blog saya... Terima kasih diatas kesetiaan anda semua. terima kasih juga kepada anda yang respon kepada email ringgo27@gmail.com. Sesungguhnya tanpa anda siapa lah saya. Terlebih dahulu saya memohon maaf kerana lama berbeno tak update blog saya ni. Dah naik bersawang dah...Saya sibuk dengan aktiviti saya seharian dan lebih-lebih lagi banyak assignment yang nak dibuat...Ehem...kalau dicoretan yang lalu saya meminta anda menjawab teka-teki yang meminta anda mencari apakah penyakit yang dialami oleh pelajar tersebut. Macam-macam jawapan saya terima tetapi satupun tak betul.... Soalannya seperti berikut:

Seorang remaja berusia tujuh belas tahun dalam tingkatan lima, kerap menggunakan mesin pengira dalam kerja matematiknya telah tiga kali berjumpa doctor untuk mengesan penyakit yang diidapinya.

Kali Pertama tidak dapat dikesan
Kali kedua masih tidak dapat dikesan
Kali ketiga barulah dapat di ketahui.

Apakah penyakitnya?

So kalau nak tau jawapannya seperti begini ler....

Penyelesaian:
11753 X 1
X 2
X 3
= 70518

Tebalikkan mesin pengira = BISOL

Itulah penyakitnya. Kah...kah...kah...

Ok. coretan akan datang saya akan pamirkan book review yang saya baca. Sungguh menarik terutama kepada Pengurus Sumber Manusia. Judul buku tersebut ialah : Working With Emotional Intelligence, Tulisan Daniel Goleman. Tunggu..................... Sebagi hiburan cuba tengok video bawah ni.....lucu tak?

video

No comments: